Google bedava Hosting hizmeti (Appspot)

Merhaba arkadaşlar.Ülkemizde henüz pek çok kişinin bilmediği,yaygın olarak kullanılmayan bir Google hizmetini sizlere tanıtacağım.Evet başlıkta da yazdığı gibi Google 'nin bedava hosting hizmeti üstelik istediğiniz kadar.Bu hizmet sayesinde sitenizi Google sunucuları üzerinde barındırabilirsiniz.Yalnız hosting kontrol paneli mevcut değil Google'nin bu uygulama için yapmış olduğu özel programları mevcut bu programlar sayesinde dosyalarınızı hosta yükleyebileceksiniz.
İsterseniz appspot.com domaini alarak,isterseniz kendi domainize yönlendirerek servisi kullanabilirsiniz.
Google bu servis ile 1GB depo alanı ve günlük 1GB trafik sunuyor bize tabi bu ücretsiz versiyon için geçerli.Hosting de ister Python,ister PHP,ister HTML gibi dosya türlerinizi çalıştırabilirsiniz.
Tek eksik yanı ücretsiz versiyonda veritabanı özelliği bulunmamasıdır.Neyse fazla uzatmadan nasıl kullanacaksınız onu anlatacağım.

İlk olarak bize bir Google hesabı lazım varsa onu kullanın yoksa yeni hesap oluşturup bu adrese giriş yapalım : https://console.cloud.google.com

Ardından bize lazım olan programları indiriyoruz.Aşağıda linkleri verdim.Linkler şuan çalışıyor,eğer çalışmazsa internetten aratıp bulun.

Python 2.7 : https://www.python.org/ftp/python/2.7/python-2.7.msi

A.E. PHP SDK: https://cloud.google.com/appengine/downloads#Google_App_Engine_SDK_for_PHP


Devamında ne yapmanız gerektiğini fotoğraflarla anlatacağım.Yapamadığınız yerleri konuya yorum yaparak yardım isteyebilirsiniz.Başlayalım...

Adım 1:



Adım 2:


Adım 3:
Şimdi Hosting hesabımızı oluşturduk Pject id yazan kısım sitemizin adresi oluyor ve yüklemeyi yapmak için vs. sürekli gerekli olacak bu yüzden sallamayın kendinize göre oluşturun.şimdi project-id.appspot.com yazarak girelim biz yeniwebmasterblog.appspot.com olarak oluşturduk.Not found diyecek çünkü henüz site dosyalarımızı yüklemedik.
İndirdiğimiz programları yüklememiz gerekiyor bunun için.Önce indirdiğimiz Ptyhon 2.7 programını yüklememiz gerekiyor.Normal uygulama yükler gibi hiç bir ayara dokunmadan İleri diyeceğiz sürekli.Python 2.7 'yi yükledikten sonra indirdiğimiz diğer Google App Engine PHP Sdk programını yüklüyoruz.Onda da yine aynı hiçbir ayara karışmadan sürekli İleriye basıp yüklemeyi tamamlıyoruz.


Adım 4:
Öncelikle demo uygulamaları yükleyeceğiz bu sayede çalışma mantığını anlayacaksınız sonra düzenlemeler yapıp kendi uygulamalarınızı yükleyebilirsiniz.



Adım 5:

Adım 6:


Adım 7:


evet arkadaşlar işlem bu kadar.Herşey doğru yapıldıysa sitemize Google'nin sendpage php uygulaması yüklenmiş olacaktır.Takıldığınız veya hata aldığınız yer olursa yorum ile yardım isteyin size her konuda yardımcı olmaya çalışacağım.Fazla istek olursa videoda çekebilirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HTML içinde görünmeyen yazı

Mouse ile üzerine gelince değişen resim | HTML + CSS

Otomatik arka plan rengini değiştirme (Javascript & HTML)